eheheh

Blogaholic Designs”=

Sunday, October 7, 2012

Hidup

Sememangnya kehidupan ini banyak pahit dan manisnya. Aku ingin lari dari dunia ini, akan tetapi bila memikirkan banyak lagi amal yang belum dibuat dan mungkin juga banyak lagi dosa-dosaku yang belum terhapus. Hidup ini bagaikan roda yang berputar, kadang-kadang kita dihadapan dan kadang-kadang kita di belakang. Semua itu telah ditentukan oleh pencipta mu. Duhai manusia yang tidak tahu bersyukur, adakah kamu masih tidak berpuas hati akan kurniaan yang diberikan oleh nya?? Sering kali aku berfikir, mengapa aku dicipta, adakah aku dapat memberi maaf kepada ummat sejagat, adakah??? Sememangnya banyak lagi persoalan yang digalas oleh otak ku ini. Semuanya terletak pada hati kita. Bagaimana kita ikhlas dalam melakukan sesuatu. Aku cuba sedaya upaya untuk menjadi muslimah yang terbaik demi keluarga ku dan paling utama di mata penciptaku yakni Allah yang maha besar. Semua yang berlaku di dunia ini ada sebab-sebabnya dan mungkin juga begitu dengan kewujudan aku di dunia ini.

No comments:

Post a Comment